zondag 27 november 2011

Blij! 4

Afgelopen week werd ik blij van;

Een prachtige voorstelling van Het Zwanenmeer door het Nationale Ballet in de schouwburg van Utrecht. Prachtige decors en kostuums, mooie muziek van Tsjaikovski (ik kwam er achter dat veel stukken muziek uit Het Zwanenmeer ook zijn gebruikt in de Harry Potter-films) en uiteraard prachtige dans. Het was een lange zit van drie-en-een-half-uur maar ik heb me geen moment verveeld!
Ondertussen was Casper bij opa en oma en dat was ook feest. Casper mocht bij oma in het grote bed want hij moest zo huilen :) Tja, oma's zijn er om de kleinkinderen te verwennen.....



De winteroutfit van Casper is af! Erg trots ben ik op mijn eigen breisels!

Blij werd ik ook toen ik zag dat er nog heel veel onderdelen van het Wedgwood Kerstservies van AH te koop zijn via Marktplaats en andere webwinkels. Ik wil altijd al graag het ontbijtdeel van dit servies hebben en had niet verwacht het ooit nog bij elkaar te kunnen sprokkelen. Wel dus..... Al gaat het wel heel wat centjes kosten! Vorig jaar kreeg in van een vriendin al een kop en schotel en gebaksbordje cadeau. Inmiddels zijn er ook twee ontbijtbordjes en twee koppen en schotel onderweg. Wij kunnen dit jaar dus al ontbijten met dit servies!


Ook hier werd ik blij van;

Het is weer zover, het is weer advent,
kijk hoe het eerste kaarsje brandt!
Een vuurtje dat loopt, dat maakt ons bekend,
licht zal er komen, licht in het land!

Wat een geluk en zing het maar luid:
"Lichtje, ga nimmer meer uit!"
Ik las ook een heel indrukwekkend boek uit; Donderdagskind van Alison Pick. Niet echt een boek waar je blij van wordt maar wel het noemen waard. Het gaat over een joodse familie in Tsjechiƫ in de aanloop naar de Tweede Wereldoorlog. Centraal staat de kindertransporten. Een facet van de Tweede Wereldoorlog dat ik nog niet kende. Het is op een bijzondere wijze geschreven en deels op ware feiten gebaseerd. Een aanrader!


En er was nog weer kraamvisite van een oom en tante uit het oosten die Casper uitgebreid bewonderd hebben. Word ik ook heel blij van......en het was vooral heel gezellig!

Op naar de volgende week!

Meer”Blij!” vind je bij: Effie - Martine - Maartje - Iris - Debora - Mireille - Belinda – Tabitha - Marit - Froukje - Leontien– Esther – Anne – Arnika – Marielle – Judith – MaartjeMaureen – Marie-Lu - Aukje -  Jolanda - Esther - Marlous – Saskia - Sacha - Carla - Tess - Sjaantje -  Isabelle - Marjan - Mickey - Mieke  en bij bedenksters Anki & Iris .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten