zondag 13 november 2011

Blij! 2

Moe, moeder, moederst; een goede quote van H. op mijn facebookpagina. Ik had aangegeven dat ik moe was en toen kwam zij hiermee. Mooier kan ik het niet weergeven. Het lijkt wel of ik alle moeheid heb opgespaard en dat dit er nu, met het korter en donkerder van de dagen, ineens uit komt. Het was dus een moe weekje. Weinig geblogd en niet echt stil gestaan met blije momenten, dus ook weinig foto's.... Ga mezelf toch even opmonteren en de blije momenten van afgelopen week hier weergeven (maar dan wel in een wat saaie vorm.....).

Als eerste werd ik blij van Casper. Nu word ik altijd blij van Casper maar nu vooral van het feit dat hij echt lijkt door te slapen! Woensdag was het 05.50 uur, donderdag 06.10 uur, vrijdag 06.05 uur. Joepie!! Dat hij dit maar mag gaan doorzetten! Nadeel is wel dat je met deze tijden daarna niet echt meer makkelijk in slaap komt. Tja.....daar hebben we het maar niet te lang over, dit is tenslotte de blog Blij!



Verder heb ik me al met het voorjaar bezig gehouden. Afgelopen zomer is onze tuin verbouwd en daarbij zijn de meeste bloembollen die nog in de grond zaten verdwenen. Dus even flink geïnvesteerd in bloembollen en deze heb ik afgelopen week in de grond gestopt. Zijn we voor de komende jaren weer voorzien van krokussen, sneeuwklokjes, narcissen en tulpen.

Ook hier werd ik blij van;

Begrijp me goed; huishouden is niet mijn favoriete bezigheid. Gelukkig hebben we de luxe dat J. elke week ons huis komt schoonmaken. Maar J. is een maandje op vakantie dus mag ik het zelf doen. En omdat ik het niet zo vaak doe, vind ik het niet erg en kan ik er zelfs van genieten. Niets geeft zo'n voldaan gevoel als een schoon huis!

Ook nog visites deze week. Donderdag ben ik bij vriendin D. op visite geweest. Haar twee jongens (ruim 4 en bijna 8 jaar) hadden zich al helemaal verheugd op de komst van Casper. Samen met D. heb ik de jongens uit school gehaald en om en om hebben ze de kinderwagen naar huis geduwd. Wel ingewikkeld als je zo klein bent; je ziet wat lastig waar je naar toe gaat :-) Ook wilden ze hem dolgraag vasthouden. Is ook gelukt alleen moest Casper toen wel concurreren met de tekenfilms op tv...Vandaag was de familie M. op visite. Heerlijk weer dus naar de speeltuin geweest!

En zelfs nog lekker gegeten afgelopen week. Zo aten we zuurkool met worst maar dan anders. En ook deze koekjes waren heerlijk!!

Zo terugkijkend was het best een blije week ondanks de vermoeidheid. Waar deze blij!-blog al niet goed voor is!

Op naar de volgende week!

Meer”Blij!” vind je bij: Effie - Martine - Maartje - Iris - Debora - Mireille - Belinda – Tabitha - Marit - Froukje - Leontien– Esther – Anne – Arnika – Marielle – Judith – MaartjeMaureen – Marie-Lu - Aukje -  Jolanda - Esther - Marlous – Saskia - Sacha - Carla - Tess - Sjaantje -  Isabelle - Marjan - Mickey - Mieke  en bij bedenksters Anki & Iris .

1 opmerking:

  1. Weer een leuke blog Margriet! En die koekjes zijn heerlijk, heb ze tijdje geleden ook gebakken. Wil komende week zelf speculaas gaan bakken, echt de tijd van het jaar voor!

    BeantwoordenVerwijderen