maandag 19 maart 2012

School

Hoewel Casper nog meer net 7 maanden oud is, moeten we al gaan nadenken over de basisschool. In Utrecht, en zeker in onze kinderrijke wijk, is het verstandig om je vroeg in te schrijven op de basisschool van jouw voorkeur. Ik werk zelf in het onderwijs en ik vind dat een leuk klusje. Manlief bemoeit zich er ook tegenaan maar vindt het ook prima om het 'zoeken' aan mij over te laten. Tegelijkertijd merk ik ook dat ik het heel lastig vind. Hoe kan ik nu al zeggen welke school er over drie-en-een-half-jaar bij Casper past? De keuze uitstellen is ook niet verstandig want bij navraag op de scholen bleek dat er in 2015 nog genoeg plek is maar dat vol vol is en ik niet te lang moet wachten met inschrijven. Actie dus. Een gelukkige bijkomstigheid is dat er 'maar' twee scholen zijn die in aanmerking komen. Deze liggen aan de overkant van de weg en we lopen er in minder dan 5 minuten naar toe. Ik vind het belangrijk dat de school in de buurt van ons huis ligt. Gemakkelijk met het halen en brengen en tegelijkertijd zullen buurkinderen op dezelfde scho(o)l(en) zitten en dat is qua vriendjes ook handig. Er zijn dus twee scholen waar we uit kunnen kiezen. Van beide scholen downloade ik de schoolgids van het internet en deze heb ik afgelopen weekend beide bekeken. Hoewel ik in beide schoolgidsen goede dingen las, moet ik zeggen dat één school er echt uitsprong. Dat is de school die ook wat beter aangeschreven staat. Hoewel ik het niet wil, merk ik dat ik daar toch door word beinvloed. Deze school is ook beduidend groter dan de andere. En daar ligt ook gelijk mijn bezwaar. Er zijn 7 onderbouwgroepen en dat vind ik erg veel. Ik zie Casper daar al zielig en alleen ronddwalen....... Maar ja, het is wel een goede school en ik vond de schoolgids sterk. Toch wil ik mijn besluit daar niet op nemen. Gelukkig zijn er de komende weken op beide scholen rondleidingen en voorlichtingsavonden. Werk aan de winkel dus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten