dinsdag 13 december 2011

Poes

Ze is al eens een keer langsgekomen op een foto maar ik heb het nog nooit over haar gehad; onze vierde huisgenoot. Ze is al 7 jaar bij mij. Ik heb haar uit het asiel gehaald toen ze ongeveer een half jaar oud was. Ik ben voor haar gewaarschuwd maar was al verkocht toen ze bij mij op schoot kwam zitten. Het is een kreng eerste klas, heeft volgens mij grote psychische problemen opgelopen in haar vroege jeugd, is inmiddels gekker op Manlief dan op haar oorspronkelijke baasje en ik vrees voor de dag dat Casper een eerste haal van haar gaat krijgen maar ik kan niet zonder haar.... Mag ik jullie voorstellen;


Splinter, a.k.a. Doris, a.k.a. Poes (geen wonder dat er een draadje bij haar los zit; ze is twee keer van naam veranderd.... ) en we noemen haar Poes.

Helaas krijgt Poes wat minder aandacht sinds Casper geboren is. Vooral van mij. Wilde ik haar voorheen nog wel eens wat extra aandacht geven; tegenwoordig gaat die aandacht vooral naar Casper. Dit haalt ze in bij Manlief. Daar ligt ze het liefst de hele avond bij op schoot als hij 's avonds op de bank hangt voor de tv of met een boek.
Ik was in het begin erg bang op Casper alleen te laten met Poes, bijvoorbeeld als ik even naar boven moet voor de was of zo. Poes moet namelijk niets van kinderen hebben. Vandaar ook dat ik de dag vrees dat Casper zijn eerste haal van haar gaat krijgen. Maar het gaat heel goed, waarschijnlijk omdat Casper nog te jong is om Poes aan het schrikken te maken. Als ik Casper aan het voeden ben , komt ze vaak even snuffelen aan Casper's haar en heel soms komt ze er zelfs bij liggen. Inmiddels loopt ze niet meer verschrikt weg als ik met Casper in de buurt kom. Soms kijkt ze even in de kinderwagen als Casper erin ligt en deze in de woonkamer staat (vanaf de leuning van de bank heeft ze goed uitzicht). In ieder geval heeft ze nog nooit enige belangstelling getoond voor of de neiging gehad om in Casper's bed, box of wagen te liggen, ook niet voordat hij geboren was. Ik heb nog steeds de hoop dat ze niet bang wordt voor Casper omdat dit een kind is dat ze vanaf het begin heeft meegemaakt en dus kent. De tijd zal het leren......
Omgekeerd begint Casper Poes inmiddels ook te ontdekken al vindt hij haar nog niet erg interessant. Vooral het belletje om haar nek wekt de belangstelling van Casper. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat Poes voor het eerst aan de staart wordt getrokken....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten