dinsdag 25 oktober 2011

Tierig

Iemand ooit al eens van het woord tierig gehoord?
Ik niet, totdat Corrie, onze kraamhulp het gebruikte voor Casper. Ik heb haar gevraagd wat het betekende maar was het inmiddels alweer kwijt (zal de zwangerschapsdementie zijn...) totdat het woord de laatste weken weer regelmatig door mijn hoofd spookte. Ik vind het namelijk een grappig woord. Vandaag ben ik er eindelijk aan toegekomen om het op te zoeken in het woordenboek (Kramers). Tierig betekent welig groeiend/opgewekt/levenslustig. Nou, Corrie had het bij het rechte eind! Casper doet en is het allemaal!
Hij begint een echt ventje te worden. Hij is de wereld aan het verkennen, is erg bewegelijk en vindt alles wat zijn ogen zien zeer interessant. In de box slaat hij tegen alles aan wat hij ziet en in zijn bereik ligt. Zo grappig om te zien. Tierig zijn heeft echter ook een nadeel; borstvoeding geven wordt er niet makkelijker op. Hij heeft inmiddels ontdekt dat je namelijk ook dingen kunt zien als je bij mamma aan de borst ligt. Mamma zelf bijvoorbeeld. Die wordt regelmatig getrakteerd op een vette smile onder het voeden (zo schattig). Maar ook de muur, de lamp, de bomen buiten, de poes etc.. Heel leuk allemaal maar ondertussen komt er van drinken weinig terecht......Casper is teveel afgeleid! Het voeden duurt daarom wat langer dan ik gewend was en dat is even wennen. Soms heb ik de neiging om hem zo'n slaapmasker voor de doen, zo'n ding wat al die sjieke Amerikaanse mevrouwen in films ook hebben. Dan kan ie zich alleen maar op het drinken concentreren. Maar dat vind ik ook zo sneu. En daarnaast; ik wil zijn smile ook niet missen!

Met Casper's mamma gaat het ondertussen even wat minder. Die heeft last van haar rug!
Ik heb tijdens mijn zwangerschap erge last gehad van mijn bekken. Ik vermoed dat het daar nog van komt. Komende week maar weer een afspraak gemaakt bij de fysio. Want last hebben van je rug als je vaak een kind moet tillen, is geen pretje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten