donderdag 23 februari 2012

Virus

Toen ik Casper gisteren bij het cb uitkleedde, zag ik dat zijn buik en borst onder de rode pukkeltjes zaten. Volgens de cb-arts een onschuldig virus. Maar toen hij gistermiddag ontroostbaar werd, zijn temperatuur omhoog schoot en hij het niet leuk vond om aangeraakt te worden, kreeg ik toch de rillingen en kon ik gelukkig nog even bij de huisarts terecht. Na grondig onderzoek door de co-assistent (toen zij een spateltje in zijn mond stak om zijn keel te onderzoeken, spuugde hij zichzelf en zijn moeder helemaal onder) en de huisarts, werd de uitspraak van de CB-arts bevestigd; een virus. Maar welke?? Geen idee.... De ha noemde het gekscherend 'de zevende ziekte'. "Er zijn zoveel vage virussen bij kleine kinderen, na de vijfde en de zesde zijn we maar gestopt met tellen". Tja....... Uitzieken dan maar en de boel in de gaten houden. Zorgen dat de koorts niet te lang duurt en dat Casper voldoende te drinken krijgt. In ieder geval zijn de waterpokken, de vijfde en de zesde ziekte en hersenvliesontsteking uitgesloten, dat is in ieder geval iets. Gelukkig was hij gisteravond weer zijn vrolijke zelf en was zijn temperatuur gezakt. Vanochtend toch weer 38 graden en nog steeds pukkeltjes maar verder gelukkig in een goed humeur. In overleg met het kdv hebben we hem wel een dagje thuisgehouden. Dat is wel balen wat ik had me zo verheugd om een dagje alleen.... Maakt mij dat een ontaarde moeder?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten