donderdag 9 augustus 2012

Vakantie

Na twee weken op vakantie te zijn geweest in Engeland zijn we maandag weer heelhuids thuis gekomen. Het was de eerste lange vakantie met Casper, nadat we eerder al een keer een midweekje Center Parcs hadden gedaan.
Het is allemaal prima verlopen. Ik was vooral erg benieuwd hoe de heen- en terugreis zouden gaan verlopen. Casper zit toch een dikke 11 uur in een stoeltje achter in de auto (uiteraard met onderbrekingen van pauzes en de bootreis, maar toch). Het ging allemaal prima. Hij vermaakte zich schijnbaar goed met naar buiten kijken en het knuffelen met Dikkie Dik want we hebben hem niet horen mopperen. Verder heeft hij ook veel geslapen, een ideale bezigheid in de auto (waarin hij op zijn moeder lijkt (-; ).
Verder ging ook alles prima. We probeerden in onze activiteiten zoveel mogelijk rekening te houden met zijn ritme maar lukte dat een keer niet dan viel hij gewoon in slaap in de buggy of, terwijl we aan het wandelen waren, in de draagzak achter op onze rug. Ook zijn we regelmatig uit eten geweest. We gingen opzettelijk vroeg zodat we thuis waren voordat hij moest gaan slapen. Maar ook hierin was meneer makkelijk; als hij moe was, ging hij gewoon slapen. Klein nadeel van dat slapen buiten zijn bed was wel dat hij het op een gegeven moment niet meer leuk vond om overdag in zijn campingbedje te slapen, maar dat was gelukkig van korte duur.
Los van hoe Casper het deed, bemerkte ik bij mezelf toch wel dat het een andere vakantie was dan dat Manlief en ik gewend zijn. Het alles-kan-en-alles-mag gevoel heb ik niet gehad. Hoe je het ook wendt of keert, er moet toch voor een klein kind gezorgd worden. Je blijft in een ritme waardoor het echte vakantiegevoel er niet helemaal was. Dat knaagde toch wel een beetje (bij mij dan, Manlief had nergens last van)  maar ook daar kon ik me overheen zetten. We hebben een leuke vakantie gehad!

Een kleine fotoreportage....

Casper gaat op de boot gelijk op onderzoek uit...


We waren op vakantie in Chipping Campden, een middeleeuws marktstadje in de Cotswolds

Onze cottage heette Badgers End

We hebben veel gewandeld. De draagzak beviel goed!

We bezochten Oxford (dit is Christ Church College)

We kwamen tijdens onze wandelingen veel schapen tegen

Ook bezochten we Stratford upon Avon, de geboorteplaats van Shakespeare.

Engelse tuinen blijven mooi.....

Mooie vergezichten!

English tea!

1 opmerking:

  1. Op de foto's ziet het er iig als een geslaagde vakantie uit!
    Ik ben benieuwd hoe ik het ga vinden om straks opeens rekening te moeten houden met de kleine als we op vakantie zijn. Zal net als jij wel even moeten wennen. Maar het lijkt me ook wel weer heel erg gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen